Rejlers förnyar ramavtal med Agder Energi i Norge

Agder Energi i Norge har tecknat ett nytt tvåårigt ramavtal med Rejlers gällande teknisk rådgivning. De två företagen har haft ett nära samarbete i många år och Rejlers kommer att bidra med projektering och rådgivning inom elkraft, el, besiktning och miljö, med Agder Energi Nett som den viktigaste kunden.

- Det betyder mycket för oss med förnyat förtroende från Agder Energi. De är en viktig aktör vad gäller elektrifieringen av Norge och kommer att påbörja stora underhålls- och utvecklingsprojekt framåt, där vi ser fram emot att kunna bidra med vår kunskap, säger Tone Søfting, divisionschef för Energy i Rejlers Norge.

- Rejlers är en viktig leverantör för oss, både inom projektering av distributionsnät och annan rådgivning. Vi har en stor portfölj av projekt under kommande år relaterade till anslutningen av nya kunder samt ombyggnation och förstärkning av det befintliga nätet. Vi har samarbetat bra i många år och ser fram emot fortsättningen, säger Jan Erik Eldor, koncernchef för Agder Energi i Norge.

Ramavtalet löper på två år med möjlighet till förlängning i fyra år.

Petter Arnesen, vd, Rejlers Norge, +47 951 95 317, petter.arnesen@rejlers.no
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, +46 70 477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2400 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2020 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com