Rejlers inför ny organisation i Sverige

Rejlers genomför en organisationsförändring i Sverige från och med den 1 mars 2013. Huvudsyftet med förändringen är att öka samarbetet inom och mellan Rejlers verksamheter i Norden och Östersjöområdet.

"Den nya organisationen förväntas leda till ett ökat samarbete mellan medarbetare på olika orter i Sverige. På så vis kommer vi bättre kunna möta våra kunders och medarbetares framtida behov. Förändringen underlättar även samarbetet över landsgränserna och hjälper oss att fortsätta bygga ett starkt Rejlers på våra marknader i Norden och Östersjöområden", säger Eva Nygren, vd och koncernchef på Rejlers.

Förändringen i korthet:

• Rejlers inför en linjeorganisation i Sverige med sju divisionschefer som får resultat-, budget- och medarbetaransvar. Den tidigare matris-organisationen med platschefer och affärområdeschefer försvinner. Samtidigt skapas nya roller i Sverige i form av fyra regionchefer och kontorschefer runt om i landet.
  • Rejlers Energitjänster blir ett dotterbolag under Rejlers verksamhet i Sverige.

Eva Nygren; vd och koncernchef, tel. 073-412 66 60, e-post: eva.nygren@rejlers.se
Rebecka Oxelström; kommunikationschef, tel. 073-412 66 75, e-post: rebecka.oxelstrom@rejlers.se

Informationen är sådan som Rejlers ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 februari 2013 kl 08.00.