Rejlers vinner EPC kontrakt för betydande industriprojekt i Finland

Rejlers Finland har fått ett betydande EPC kontrakt (engineering, procurement, construction) av Aurora Kilpilahti gällande företagets nya transformatorstation. Aurora Kilpilahti är en elnätspartner för den finska industrin och den nya transformatorstationen är en del av ett stort investeringsprogram för att öka kapaciteten och upprätthålla hög tillförlitlighet i eldistributionen inom industriområdet Kilpilahti.

Kontraktet omfattar utformning och byggnation av den nya transformatorstationen, inklusive installering av all utrustning samt testning och säkerställande av att stationen är redo för driftsättning. I kontraktet ingår också kabeldragning mellan den nya transformatorstationen och flera transformatorstationer i det befintliga elnätet samt modifieringar som krävs för att integrera den nya stationen i elnätet. Projektet startas omgående och kommer att slutföras under våren 2022.

"Rejlers har varit en pålitlig leverantör av avancerade tekniska el-tjänster i många år. Under anbudsförfarandet övertygades vi av Rejlers professionalism och engagemang för projektet samt bredd av kompetens. Vi vet att vi är i goda händer", säger Heidi Hirsimäki, chef för Sourcing inom Aurora Kilpilahti.

"Inom vår division för Industry har vi gedigen erfarenhet av både EPC och EPCM-tjänster. Genom vår satsning inom detta område tillhör vi de företag som kan genomföra storskaliga projektuppdrag, såsom detta omfattande EPC-kontrakt. Vi är glada att samarbeta med ett ledande företag inom området och uppskattar det förtroende som Aurora Kilpilahti ger oss”, säger Jussi Likitalo, Vice President, Projekt inom Rejlers Finland.

Seppo Sorri, landschef, Rejlers Finland Oy, +358 44 574 5034, seppo.sorri@rejlers.fi
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, 070-477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2200 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2019 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.
www.rejlers.com