Rejlers flyttar in i Midrocs fastighet The Edge i Malmö

Rejlers storsatsar i Malmö-regionen och flyttar in i kontorsfastigheten The Edge i Hyllie. Den 12 juni tecknade Rejlers och Midroc ett femårigt hyresavtal i kontorsfastigheten The Edge i Hyllie i Malmö. Peter Syrén, vd Midroc Properties, och Viktor Svensson, vd Rejlers, var båda på plats för att fira att bolaget blir det senaste tillskottet till fastigheten.

Rejlers flyttar in i ett stort nytt kontor på 1 756 kvm, fördelat på tre våningsplan, våning sex och våning sju samt en del av våning fem i kontorsfastigheten The Edge i Hyllie. Som hyresgäster får Rejlers även tillgång till gemensamma konferensrum på entréplan.

- Vi storsatsar i Malmö-regionen och planerar att anställa 100 nya ingenjörer inom två år. Vi ser mycket fram emot flytten till nya kontoret i Hyllie. Det blir en viktig milstolpe och ett led i att nå vår nya vision ”Home of the learning minds”, att bli det mest ”lärande” företaget i vår bransch, säger Gabriela Larsson, Rejlers platschef i Malmö.

- Idag firar vi vårt fantastiska samarbete. Vi är glada över att Rejlers har valt The Edge med en arkitektur och design som sticker ut i mängden. Vi är övertygade om att Rejlers nya attraktiva kontorslokaler kommer att bidra till att bygga varumärke, företagskultur och locka fler talanger i Rejlers, säger Maria Ekström, affärschef kommersiellt Midroc Properties.

Kontoret i Hyllie erbjuder goda kommunikationsmöjligheter till såväl Köpenhamns flygplats som Malmö centralstation. De miljöriktiga lokalerna i The Edge är klassade som Miljöbyggnad silver.

För ytterligare information, kontakta:

Gabriela Larsson, platschef i Malmö, Rejlers, gabriela.larsson@rejlers.se, 070-566 42 62
Malin Sparf Rydberg, Kommunikationschef Rejlers AB, malin.rydberg@rejlers.se, 070-477 17 00
Maria Ekström, affärschef Midroc Properties, maria.ekström@midroc.se, 010-470 74 91

Fakta om The Edge och Midrocs utvecklingsprojekt i Hyllie

• Fastighetsutvecklare: Midroc Properties, byggentreprenör: Peab, arkitekt: Erik Giudice Architects.
  • Uthyrningsbar yta: ca 7 600 kvm. Total yta: 9 800 kvm. Varje våningsplan är 780 kvm.
  • Gemensam takterrass för fastighetens hyresgäster.
  • Miljöklass: Miljöbyggnad, nivå Silver.
  • Övriga hyresgäster i The Edge är: AddPro, Naprapatlandslaget, Givaudan och Besins Healthcare.
  • Midroc har tidigare uppfört ett parkeringshus i kvarteret, tillgänglig för The Edges hyresgäster och besökare.
  • Midrocs totala investering i The Edge uppgår till ca 350 miljoner kronor.
  • Hyllie är ett av Malmös viktigaste utvecklingsområden. Fullt utbyggt kommer det att omfatta ca 12 000 bostäder och ca 15 000 arbetsplatser.
  • Hyllie har utmärkta pendlingsmöjligheter. Med kollektivtrafik tar det sex minuter till Malmö C och tolv minuter till Kastrup.
  • Midroc har tidigare utvecklat Malmömässan, kontorsfastigheten Hermod, bostadskvarteret Saga samt ett parkeringshus i Hyllie. Midroc utvecklar Embassy of Sharing i Hyllie och uppför också ytterligare ett bostadskvarter i området.
  • Mer om The Edge: https://www.edgehyllie.se

Fakta om Rejlers

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns närmare 2000 engagerade experter med spetskompetens inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma på sammanlagt 70 orter i Sverige, Norge och Finland. År 2018 omsatte Rejlers 2,4 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Fakta om Midroc

Midroc Properties utvecklar och förvaltar kommersiella lokaler och bostäder. Projektportföljen omfattar idag 1 100 000 kvm byggrätter med en projektvolym på ca 37 miljarder kronor. Fokus är inriktat på södra Sverige och huvudkontoret finns i Malmö. Läs mer på midrocproperties.se

Midroc Properties ingår i Midroc Europe som utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2018 omsatte vi 8,1 miljarder kronor och sysselsatte 4 000 medarbetare.