Rejlers tecknar avtal med Vattenfall AB Försäljning Norden

Vattenfall AB (publ) Försäljning Norden har valt Rejlerkoncernens dotterbolag Rejlers Energitjänster AB som partner vid sin satsning på elförsäljning i Norge. Avtalet innebär att Rejlers blir Vattenfalls ombud när det gäller meddelandehantering och insamling av mätvärden samt rapportering. Rejlers är i dag den ledande oberoende operatören på svenska marknaden när det gäller tjänster till elförsäljningsbolag och nätbolag men satsar nu även på den övriga nordiska marknaden. Rejlers blev godkänd av Statnett som ombud på den norska marknaden 2007-12-01.

"Vi på Vattenfall är mycket nöjda med avtalet som tecknats mellan Rejlers Energitjänster och oss. När vi nu satsar på den norska marknaden är det viktigt att vi har en bra och stabil samarbetspartner med lång erfarenhet inom meddelandehantering och mätvärdeshantering. Vi ser också positivt på att få en partner med kunskaper inom hela energiområdet, från mätning i fält till fakturering." säger Carl-Gustaf Angelin, Vattenfall Försäljning Norden.

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24
Kjell Sandin, Ekonomidirektör, tel. 0470-70 43 18

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, elektronik, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på Nasdaq OMX, Nordiska listan.