Rejlers tecknar avtal med Statoil Norge AS

Rejlers EnergiTjänster får förtroendet att även sköta faktureringen av Statoils elkunder i Sverige. Bolaget är sedan tidigare Statoils ombud när det gäller meddelandehantering och insamling av mätvärden samt rapportering. Rejlers är idag den ledande operatören på svenska marknaden när det gäller tjänster för elförsäljnings- och nätbolag.

Efter en omorganisering inom Statoil ansvarar nu Statoil Norge för all elhandel i Sverige. Harald Steinsholt, marknadschef på Statoil Norge AS, säger att Rejlers anbud visade sig bli mer kostnadseffektivt än den tidigare faktureringshanteringen. I avtalet ingår också ett uppdrag för Statoils bolag Statoil Hydro ASA som innebär att kontrollera strukturrapporter och att förse dem med mätdata.

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24
Kjell Sandin, Ekonomidirektör, tel. 0470-70 43 18

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan.