Rejlers intressebolag Nettkonsult byter namn till Rejlers Consulting

Rejlers intressebolag Nettkonsult byter namn till Rejlers Consulting AS och tydliggör därmed Rejlers närvaro på den norska marknaden. Bolagets dotterbolag inom Elsäkerhet får det nya namnet Rejlers Elsikkerhet AS. Rejlers äger för närvarande 49 procent av aktierna i Rejlers Consulting och kommer att förvärva resterande 51 procent senast under första halvåret 2014.

Rejlers Consulting har en ledande position avseende konsulttjänster till elmarknaden i Norge. Bolaget har cirka 100 medarbetare och omsatte nära 100 MNOK. Bolagets kärnverksamhet är rådgivning till kunder inom eldistribution, energi och elsäkerhet. Rejlers Consulting har huvudkontor i Kristansand och har ytterligare åtta kontor i Norge. Bolaget förvärvade hösten 2011 Oslo Elprosjektering som framförallt erbjuder tjänster inom el, tele till kunder inom Bygg och fastighet.

Peter Rejler, VD och koncernchef i Rejlers, tel. 070-602 34 24
Kjell Myrann, VD Rejlers Consulting, tel +47 95 24 11 94
Lars Solin, CFO i Rejlers, tel. 073-386 15 20

Informationen är sådan som Rejlers ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 januari 2012 kl 09.30.