Rejlers har förvärvat resterande andel i Lausamo

Rejlers dotterbolag Rejlers Oy i Finland har förvärvat resterande 45 procent i Insinööritoimisto Lausamo Oy och äger nu samtliga aktier i bolaget.

Lausamo som grundades 1984 erbjuder konsulttjänster för bygg och fastighetskunder inom el, automation och telekom. Lausamo har kontor i Vantaa och har gott rykte och god marknadsposition i Helsingforsområdet men även i övriga delar av Finland. Lausamo har även en verksamhet i Ryssland genom sitt dotterbolag LLC Lausamo Project med kontor i Moskva. Lausamo har totalt 50 medarbetare och en uppskattad årlig omsättning om cirka M€ 3,7 år 2011.

Genom rekrytering och förvärv siktar Rejlers på att år 2015 vara minst 2015 medarbetare och omsätta minst 2015 MSEK.

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24
Lars Solin, CFO, tel. 073-386 15 20

Informationen är sådan som Rejlers ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 april 2011 kl 09.00.