Rejlers förvärvar konsultverksamheten inom energi och industrisektorn av Ramböll Finland

Rejlers dotterbolag Rejlers Oy i Finland förvärvar konsultverksamheten inom automation och el av Ramböll Finland Oy. Den förvärvade verksamheten omsätter cirka M€ 5,5 för 2011 och har cirka 70 medarbetare. I förvärvet ingår även verksamheten som Ramböll Finland förvärvade av Jyvästek Oy. Förvärvet kommer att genomföras den 1 februari 2012.

Förvärvet stärker Rejlers möjligheter att erbjuda teknikkonsulttjänster till kundgrupperna Industri och Energi och utökar Rejlers tjänster i Finland väsentligt. Efter förvärvet har Rejlers cirka 430 medarbetare i Finland.

Genom rekryteringar och strategiska förvärv ska Rejlers uppnå sitt mål att år 2015 vara minst 2015 medarbetare och omsätta minst 2015 mkr.

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24
Lars Solin, CFO, tel. 073-386 15 20
Seppo Sorri, CEO Rejlers Ltd, +358 44 574 5034
Markku Moilanen, CEO Ramboll Finland Ltd, +358 20 755 6260

Informationen är sådan som Rejlers ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 november 2011 kl 12.00.