Rejlers fortsätter som prioriterad leverantör till Vattenfall

Rejlers har i hård konkurrens tecknat ramavtal med Vattenfall AB om köp av tekniska konsulttjänster inom kärnkraft, vattenkraft och vindkraft. Ramavtalet gäller för perioden 2011-2013, med option för 2014.

Rejlers har blivit klassificerade som A-leverantör, vilket innebär att man är prioriterad leverantör. Ett stort antal av Rejlers kontor från Luleå i norr till Malmö i söder kommer att engageras i arbetet med Vattenfall. Avtalet gäller för bolagen Ringhals AB, Forsmarks Kraftgrupp, Vattenfall AB, Vattenkraft, Vattenfall Vindkraft AB, Vattenfall Services Nordic AB, och Vattenfall R&D.

Som A-leverantör till Vattenfall bedömer Rejlers att få en fortsatt ordertillväxt kommande år.

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24
Lars Solin, CFO, tel. 073-386 15 20

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, elektronik, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på NASDAQ OMX, Nordiska listan.

Informationen är sådan som Rejlers ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 januari 2011 kl 10.30.