Ny vd för Rejlers Ingenjörer

Conny Udd blir ny vd för Rejlerkoncernens största bolag, Rejlers Ingenjörer.  Bolaget har drygt 900 anställda och erbjuder tekniska konsulttjänster i Sverige. Conny Udd tillträder den 1 januari 2013.

"Rejlers har många duktiga ledare. Jag är mycket glad att Conny Udd valt att tacka ja till vd-rollen när Jonas Nilsson lämnar uppdraget på grund av personliga skäl. Jonas har gjort ett fantastiskt jobb under de senaste åren när Rejlers vuxit snabbt i Sverige och jag är övertygad om att Conny är en bra efterträdare", säger Eva Nygren, vd och koncernchef på Rejlers.

Conny Udd har arbetat inom Rejlers i sammanlagt 15 år. Conny har varit både konsult, grupp- och platschef. Närmast kommer han från en roll som vice vd och marknadschef inom Rejlers Ingenjörer.

Jonas Nilsson började på Rejlers 1999 och har de senaste tre åren varit vd för Rejlers Ingenjörer.  Jonas kommer fortsätta arbeta som projektledare för större uppdrag på Rejlers.  Han kommer även leda företagets arbete med ett så kallat "Senior Advisory Board" som har till uppgift att stödja ledningen i utvecklingen av bolaget.

Eva Nygren; vd och koncernchef Rejlers, tel. 073-412 66 60, e-post: eva.nygren@rejlers.se
Conny Udd; tillträdande vd Rejlers Ingenjörer, tel. 054-14 46 31, e-post: conny.udd@rejlers.se

Informationen är sådan som Rejlers ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 december 2012 kl 08.30.