Delårsrapport januari - mars 2008

Första kvartalet
  • Omsättningen ökade med 20 procent till 194,9 mkr (161,7)
  • Rörelseresultatet ökade med 45 procent till 30,4 mkr (20,9)
  • Rörelsemarginalen uppgick till 15,6 procent (12,9)
  • Resultat efter skatt ökade med 46 procent till 21,5 mkr (14,7)
  • Resultat per aktie ökade med 45 procent till 1,99 kr (1,37)
  • Medeltal anställda ökade med 10 procent till 824 (750)

Kommentar av VD och koncernchef Peter Rejler
    Rejlers gör sitt bästa resultat för ett enskilt kvartal. Resultatet förbättrades med 45 procent jämfört med föregående år tack vare en förbättrad debiteringsgrad och en positiv prisutveckling.

Efterfrågan på Rejlers tjänster är oförändrat hög inom samtliga kundgrupper. Orderingången tyder inte på en avmattning av konjunkturen i branschen.

Antalet medarbetare är nu ca 850 fördelade på 41 kontor i Sverige, Finland, Norge och Estland. Vi fokuserar på rekrytering och förvärv. Två förvärv i Finland och ett förvärv av en minoritetspost i Norge har genomförts hittills i år, som ett led i vår förvärvsstrategi med inriktning på små- och medelstora företag.

Vi står fast vid vårt mål "minst 1000 medarbetare och 1 miljard i omsättning år 2010".

Peter Rejler, VD och koncernchef,                       tel. 070-602 34 24, e-post: peter.rejler@rejlers.se
    Kjell Sandin, Ekonomidirektör,                            tel. 070-399 10 64, e-post: kjell.sandin@rejlers.se

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan.